Happy Birthday Jay-Z!

by
 

11. So this is Marcy Projects, where Jay grew up:


 

12. And then, this is him a few years later. Back in Marcy projects. With Oprah. Cause that’s how he rolls:


 

13. Hey. Remember high school?


 

14. He brought Broadway to the hood. And vice-a-versa:


 

15. Nobody talk to me. Izzo’s on:


 

16. Do you remember when Grown & Sexy became, like, the most over-used phrase of the new millenium? Well, yeah. Jay kinda invented that whole movement. And this is the best song. I mean, this and every other song on here. But, no this one is the best song right now. Nobody talk to me:


 

16. Damn. He knows how to make a good tribute track:


 

17. You do realize that he brought Michael Jackson on the SUMMER JAM stage back in 2001. Like, this is him giving Michael Jackson dap:


 

18. Remember when he was all like, Autotune is dead:


 

19. This song is everything. Like… top 3 on my best of Mariah Carey remixes list:


 

20. I know there are people who find his sexiness debatable, but I’ve never been one of those people:


 

But wait! There’s more!

 
0
  • kt

    Loooove this post!! He is my #1! Also I could NOT be more jealous of your hug moment! Happy Birthday Jay!!!!

    (apologize for my excessive exclamation marks lol)

    • Shannon

      kt, So glad you liked the post. The day I met Jay (I call him Jay, usually… lmao), it was such a random day and such a random moment in my life– it can happen to you too!

  • Erica Croce

    You hugged Jay?! Now I’m jealous.

    And I know it’s been said but…I’m glad to see the hip hop love on PITNB. It’s good to know I’m not the only one who randomly thought about the date today, remembered December 4th (such a good song – did you know they tricked his Mom into recording her part?) and realized it was Mr. Carter’s birthday.

    • Shannon

      Erica Croce– Oh man! Thanks for the fun fact about December 4th– I never knew that! Hot 97 was playing allll his old stuff today when I went to drop off my son at school and I was like I HAVE to do a post… and I HAVE to find a way to work in my Jay-Z story so Erica can be jealous, LMAO :)

  • Maanami Matthews

    Oh Shannon, your posts me me smile every time i read them! Especially your love of Jay-Z, because i’m right there with you!! I could have joined you with a few more on this, but yea you can save some for a next year :-)

    • Shannon

      Maanami Matthews, it kiiiilllls me to have such an incomplete list of his awesomeness, but I lit’rally would have been working on this all night. Make sure you watch that documentary (#2)– you will love it!

      So glad you’re enjoying the post!

  • Dezden

    Take those sunglasses off, girl!!! I love it.

    • Shannon

      Dezden, LMAO! OMG– you sound JUST like him!

  • Ruby

    He is a really strange looking person.

    • Shannon

      Ruby, LOL… see number 20.

    • Ruby

      Haaha okay so I just clicked through to see it. I don’t just find it ‘debatable’ – I’m all out noooo on him being sexy. Yuck yuck yuck haha.